خرابی سیبک ال 90 میتواند تاثیر زیادی بر عملکرد خودرو داشته باشد و نادیده گرفتن علائم خرابی سیبک ال 90 ممکن است منجر به مشکلات جدیتری در سیستم تعلیق شود. سیبکها از قطعات حیاتی جلوبندی خودرو هستند که با وجود دوام بالایی که دارند، به مرور زمان و تحت شرایط سخت جادهای ممکن است دچار خرابی شوند.
در این مقاله به بررسی علائم خرابی سیبک ال 90 و دلایل آن میپردازیم تا شما بتوانید این مشکلات را به موقع تشخیص داده و از خسارات بیشتر جلوگیری کنید. برای اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله همراه یدک سیتی باشید.
علائم خرابی سیبک ال 90
سیبکهای خودرو با وجود کارکرد بالا، به راحتی دچار مشکل نمیشوند. اما خرابی سیبک ال 90 علائمی را به همراه دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم:
- لرزش فرمان در حین حرکت
- خلاصی فرمان
- کشش فرمان به یک جهت
- عدم بازگشت فرمان به موقعیت قبلی پس از چرخش
- شنیدن صدای غیرعادی هنگام عبور از دستاندازها
- تغییر در میزان فرمانپذیری خودرو
- انحراف خودرو در هنگام حرکت
- سائیدگی چرخها
سیبکها معمولاً نیاز به نگهداری خاصی ندارند، اما در برخی از خودروهای قدیمی، سیبکهای گریسخور استفاده میشود که باید همراه با تعویض روغن یا هر شش ماه یکبار گریسکاری شوند. این قطعات فقط در صورت خرابی یا مشکلات جلوبندی بررسی میشوند. خرابی سیبک ال 90 یک مشکل رایج نیست، اما رانندگی در جادههای ناهموار و سطوح غیر مسطح میتواند باعث فرسایش و خرابی آن شود.
همانطور که اشاره شد، صدای غیرعادی یا انحراف در رانندگی ممکن است ناشی از خرابی سیبک ال 90 باشد. اگر این قطعه کاملاً خراب شود، ممکن است باعث جدا شدن ناگهانی چرخهای خودرو شود. ورود خاک، سنگریزه یا اتمام روغن میتواند به خرابی سیبک ال 90 و آسیب به سیستم تعلیق منجر شود.
سیبک سالم نباید به بالا و پایین حرکت کند و اگر این اتفاق بیافتد، به راحتی میتوان خرابی آن را تشخیص داد. عواملی همچون عبور از دستانداز با سرعت بالا، تصادفات، پوسیدگی و لقی نیز میتوانند باعث خرابی سیبک ال 90 شوند.
چنانچه در صورت مشاهده علائم خرابی سیبک ال 90 و در صورت نیاز تعویض آن میتوانید به وبسایت یدک سیتی، ارائه دهنده انواع قطعات خودروهای ایرانی و خارجی اورجینال مراجعه کنید. برای مشاهده انواع لوازم یدکی ال 90 روی لینک قرمز کلیک کنید.
- ۰ ۰
- ۰ نظر